Les càmeres lliures

Quan em vaig cansar de fer fotos i va caure en les meves mans una petita càmera de vídeo, vaig començar a gravar i penjar a internet de manera anònima un bon grapat de reportatges.

Penjava aquests vídeos en la pàgina "blip.tv" compartint compte amb el col.lectiu de càmeres lliures sota el nom de "DvActivisme". Un dia ens van el.liminar aquest espai i tot va desaparèixer, uns 90 vídeos de l'any 2006 fins al 2011 que jo tingui constància.

          Manel Muntaner, cineasta i videoactivista de Barcelona, tot un referent.

L'èxit de molts d'aquests vídeos que no combregaven amb les mides audiovisuals del règim era gràcies als tempos tecnològics d'aquell precís moment. Per una banda la tecnologia ens oferia càmeres petites i barates, després teníem canals d'internet per penjar vídeos sense restriccions. El que ara sembla quelcom normal, en aquells primerencs anys del 2000 era una sort. Les notícies de la televisió convencional havien de competir amb altres punts de vista que atacaven des de la xarxa. Per fi podíem llegir una notícia des d'un altre angle. Gràcies a indymedia i al canal de DVactivisme, els amants de la narrativa audiovisual de periodisme no-oficial vam trobar un espai on difondre les nostres creacions.

Jo sempre estaré agraït al company videoactivista que un dia em va entregar una còpia de les claus per penjar vídeos en aquell compte. Després el divertiment amb les sessions que fèiem a la Reina d'Africa amb aquests vídeos, un espai de culte semiclandestí on se celebraven aquelarres fílmics sota l'ofici del mestre Manuel Delgado i la valia d'uns alegres follets  que protegien aquell lloc sagrat.
http://manueldelgadoruiz.blogspot.com.es/2016/12/escopofilia-reina-dafrica-sessio-176.html

Constatar que alguns vídeos van esvalotar quelcom és també una alegria tot recordant temps passats.

Estic recuperant els meus reportatges en aquest apartat del blog: "Anar a la secció de VÍDEO" i clicar en "arxius de VÍDEO" que trobareu a dalt a la dreta. O la direcció:  http://jordisecall.blogspot.com.es/p/reportatges-de-video.html
(ho especifico perquè aquesta pestanya sembla que passi desapercebuda)

També en el canal de Youtube: https://www.youtube.com/@jordisecall7715

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada